wtorek, 11 czerwca 2013

Kruche ciasto z pianką i malinami

Kolejny wspólny wypiek z Asią z Asia's White Kitchen. Kolejny fantastyczny wypiek. Bardzo miło jest, gdy jest ktoś, kto w tym samym czasie robi to co ty. Z kim możesz porozmawiać, podyskutować nad tym co się robi, jak się robi. Dzisiejsze ciasto już w sumie zrobiłyśmy z Asią jakiś czas temu. U Asi pojawiło się TUTAJ, natomiast u mnie niestety dopiero dziś. Troszkę ostatnio mam urwanie głowy i mniej czasu na wszystko. Przede wszystkim na gotowanie. Ale mam nadzieję, że już niedługo będę mogła wrócić z werwą do kuchni, bo mam głowę pomysłów i masę rabarbaru od Mamy do wykorzystania :-)
Ciasto jest pyszne. Świetnie łączy się kruche ciasto z słodką pianką i malinami. Ciasto znika bardzo szybko, to jest jego niewątpliwa wada... Ale cóż, zawsze można zrobić jeszcze jedno :-)
Źródło - tutaj

Kruche ciasto z pianką i malinami

Składniki (duża forma):
Ciasto

  • 2,5 szklanki mąki
  • 250 g margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek

Z podanych składników szybko zagniatamy ciasto. Jeśli będzie zbyt suche, dodajemy odrobinę zimnej wody. Ciasto dzielimy na dwie części, jedna troszkę większa. Owijamy w folię spożywczą i wkładamy do zamrażarki. Dobrze jest przygotować ciasto ciut wcześniej, aby dobrze się schłodziło, wtedy łatwiej będzie je ścierać na tarce.

Dużą blachę wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Wyjmujemy większą część ciasta i ścieramy je na tarce. Pieczemy ok. 20 minut, aby zrobiło się złote. Studzimy. W tym czasie przygotowujemy piankę.


Pianka

  • 5 białek
  • 3/4 szklanki cukru (drobnego)
  • 2 opakowania budyniu waniliowego (u mnie z cukrem, ale za to dałam mniej cukru niż w oryginale)
  • 1/2 szklanki oleju słonecznikowego
  • 500 g malin (u mnie mrożone - nie rozmrażamy)
  • cukier puder
Białka ubijamy. Gdy już będą sztywne, dodajemy po jednej łyżce cukru, po każdej ubijając na najwyższych obrotach. Następnie dodajemy powoli budyń cały czas miksując. Na sam koniec, powoli cienkim strumyczkiem, wlewamy olej. Nie przerażamy się, masa zmniejszy mocno objętość.
Na podpieczone ciasto wykładamy piankę i na nią, wykładamy, otworami do góry, maliny (mrożonych nie rozmrażamy). Na piankę ścieramy pozostałą część ciasta. Pieczemy ok. 30 - 40 minut (uważając, aby spód za bardzo się nie przypiekł) w temp. 190 stopni. Po wyjęciu i ostudzeniu oprószamy cukrem pudrem.
Smacznego:-)

8 komentarzy:

  1. Wspaniale, wyglada tak lekko i letnio! Korci mnie, zeby zrobic. Moze juz niedlugo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam to ciasto już około 10 razy. Jest rewelacyjne! Pięknie Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka pianka w kruchym cieście jest tak apetyczna.. o ile to nie jest szarlotka:D
    Owocowe letnie i lekkie ciasto pod pianką - podoba mi się, pieczcie częściej razem!^

    OdpowiedzUsuń
  4. no ja się nie umiem napatrzeć, tak uszczknąć kawałek do mojej popołudniowej kawy..... wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pychotka, uwielbiam ciasta z białkową pianką, a jak jeszcze kruche to raj na ziemi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz kochana, muszę to ciasto powtórzyć, bo było takie dobre i zniknęło tak szybko że nie zdążyłam się nim najeść. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. These look FANTASTIC
    I like your recipe. The cake itself should be great, with 5 yolks in it

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)